Rzeczywistość promocyjna zmienia się bardzo dynamicznie, jednak nie zawsze to w ogóle zauważamy. Problemy ze skutecznością dotychczasowych metod pracy niwelujemy niekiedy kosztowną ofertą handlową i uznajemy, że tak już musi być. Nie zmieniamy jednak sposobu pracy. Niekiedy nawet nie zauważamy, że to co robiliśmy dotąd, już się nie sprawdza.
W trakcie rozmowy z klientem używaliśmy dotąd modelu, któremu trzeba się znów dokładnie przyjrzeć. W obecnych realiach niektóre jego elementy wymagają modyfikacji. Warto przytoczyć w tym miejscu choćby przykład relacji interpersonalnych, które są przecież fundamentem niemal każdej rozmowy sprzedażowej. Nawet w tym obszarze nie jest już jednak tak, jak jeszcze kilka lat temu.
Serwisy społecznościowe bardzo często zastąpiły pogawędki przy kawie w zaciszu pomieszczenia socjalnego biur. Odpisanie na wiadomość na Facebooku, dodanie zdjęć na Instagrama, obejrzenie daily vloga ulubionego youtubera czy nagranie Snapa to aktywności, które wielu podejmuje każdego dnia. Ludzie spędzają obecnie aż 40 razy więcej czasu na stronach społecznościowych, niż w serwisach informacyjnych. Zamiast spotkać się, zamiast zadzwonić i porozmawiać, wolą napisać coś za pomocą messengera.
Oczywiste więc jest, że sposób budowania i utrzymywania relacji z klientem musi się zmienić. Jednak czy naprawdę nadążamy w pełni za zmianami?
Wśród propozycji ciekawych, nowych rozwiązań w trakcie tego szkolenia, znajdą się między innymi nowe techniki sprzedaży i komunikacji oraz elementy narracyjnego modelu sprzedaży. Przyjrzymy się wspólnie temu co nie działa i zaproponujemy alternatywne rozwiązania.
PROPONOWANY ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:
Sytuacja promocyjna na rynku
Różnice w percepcji klienta i sprzedawcy
Psychologia podejmowania nowych decyzji zakupowych
Czynniki skuteczności rozmów promocyjnych w czasach natłoku informacyjnego
Zmiany w budowaniu relacji interpersonalnych
Parametry skutecznych spotkań z klientem
Nowe, nie używane dotąd praktyczne techniki sprzedaży i komunikacji
Operowanie rodzajem czasu na kolejnych wizytach
Wybrane techniki perswazji
Właściwe sformułowanie celu wizyty
Kluczowy przekaz promocyjny
Komunikowanie celu w trakcie rozmowy z klientem
Umiejętność rozmowy o profilach klientów
Skuteczne korzystanie ze środków wizualnych
Ciekawa prezentacja do klienta
Zawieranie kontraktu z klientem
Konsekwencja w realizowaniu zawartego kontraktu
Skuteczna jednominutowa rozmowa w sytuacji braku czasu
i in.
Ze względu na różne potrzeby, dokładny zakres, czas trwania i przebieg szkolenia każdorazowo omawiamy indywidualnie z naszym klientem.
Rekomendowany czas szkolenia: 2 dni, jednak alternatywnie dzielimy je na etapy, aby zagadnienia wdrożyć w trakcie spotkań cyklicznych firmy.
Do zobaczenia!