Motywacja pracowników 3.0
Pracownicy HR zadbali profesjonalnie o to, aby przyciągnąć i zatrzymać w organizacji odpowiednich pracowników. Wszelkiego rodzaju „złote kajdanki” działają dość solidnie.
Pracownicy zostają fizycznie w firmie i oficjalnie wysyłają pozytywne komunikaty. Jednak co z tego, że nie odchodzą? Co tak naprawdę z nich mamy?
Z badań wynika, że ponad 1/4 szefów wierzy, że ich pracownicy pozostają wobec firmy bardzo lojalni. Sądzą, że z tej współpracy czerpią oni inspirację życiową. Jednak tylko 4 % ich podwładnych to potwierdza…
Drugi wniosek z tych badań jest oczywisty. Niemal 3/4 szefów jest więc świadomych, że nie mogą liczyć na lojalność i pełne zaangażowanie pracowników. To nieco zaskakuje.
Czy jednak starają się to zmienić?
Raczej nie.
Gdyby tak było, to wyniki badań nie byłyby aż tak niskie.
Dlaczego tego nie robią?
.
Czy winna jest temu presja na rezultaty pracy, zmęczenie i frustracja? Może brak wiary? A może po prostu brak odpowiednich umiejętności?
Dlaczego nie reagują na to szefowie bezpośrednio odpowiedzialni za wyniki zespołów? Czy po prostu nie da się tego zmienić?
A może jakiś schemat wiedzy i postępowania managerskiego mówi, że to co robimy dotąd jest najlepszym wyborem? Przecież jako ludzie często uznajemy takie schematy.
Na przykład popularny i powszechny Model Maslowa nie potwierdził się, choć robiono szereg replikacji na świecie. Jest nieprawdziwy, ale powszechnie się w niego w biznesie wierzy. Jeśli więc na takich fundamentach postawi się motywację, trudno się dziwić, że logicznie wszystko się zgadza, a praktyka tego nie potwierdza.
Trudno powiedzieć jednoznacznie, co jest przyczyną.
Faktem jest jednak, że trudności z motywowaniem pracowników są powszechne.
Olbrzymi procent pracowników oddaje firmie jedynie swój czas, natomiast nie są w miejscu pracy autentycznie obecni. Myślami są gdzieś indziej i nie wykazują właściwego zaangażowania. Marnotrawią czas, wysiłki i zasoby. Są mniej wydajni i firma na tym traci.
Świadomie lub nie, managerowie dostrzegają ten problem. Widzą, że coś nie działa. Duża konkurencja i ambitne wyzwania firmy w obecnych czasach wymagają, aby zespół współpracował, a każdy z jego członków wykonywał zadania z pasją, zaangażowaniem, oddaniem i dawał z siebie wszystko.
Dyrektorzy z pewnością profesjonalnie opracowują strategie, szkolą, stawiają pracownikom ambitne cele, monitorują i kontrolują realizację.
Pracownicy mogą liczyć na uczciwe traktowanie, rzetelnie ustalone cele, coaching, otrzymują feedback, mają pomoc szefów i szkolenia. Najlepsi mogą liczyć na motywujące nagrody, premie i awanse.
O co więc chodzi?
Dlaczego tak duży odsetek pracowników nie jest zmotywowanych nawet w części tak jak byśmy sobie tego życzyli?
Czy to głównie kwestia nowego pokolenia x, y, z …?
Nie. Autentycznej obecności brakuje nie tylko najmłodszym pokoleniom. W pełni zaangażowanych jest niewielu.
Naszym zdaniem powodem może być to, że dbamy jedynie powierzchownie o motywację zewnętrzną, a nie potrafimy zdobyć prawdziwej motywacji wewnętrznej pracowników. Nie zdajemy sobie też w pełni sprawy, że dbanie głównie o motywację zewnętrzną może w dłuższej prespektywie tylko zwiększać nasze problemy i wprost obniżać autentyczną obecność pracowników.
Być może znane nam systemy motywacyjne są po prostu poważnym demotywatorem i w kwestii prawdziwego zaangażowania ludzi, lepiej żeby ich nie było w ogóle?
O co chodzi z tą wewnętrzną motywacją? Jak o nią zawalczyć?
Na tego typu pytania odpowiedzą sobie Państwo osobiście w trakcie naszego szkolenia.
Motywowanie pracowników to jeden z kluczowych obszarów, kompetencji managerskich, które warto rozwijać w tych czasach.
Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się, czy mamy coś wyjątkowego do zaoferowania, prosimy o kontakt oraz spotkanie celem poznania Państwa potrzeb i przedstawienia szczegółów.
Do zobaczenia!
Proponujemy innowacyjne szkolenia.
Jeśli chcą Państwo otrzymywać najnowsze informacje, prosimy o polubienie naszej strony na facebooku: https://www.facebook.com/yourlife.edu/
Prosimy o kontakt.
Warto wiedzieć: https://yourlife.edu.pl/czym-jest-autentyczna-obecnosc-w-pracy/